Panama`s Paradise Reviews on Tripadvisor

Monday, October 30, 2006

La locura de la ciudad

Terug in Mexico, en als altijd weer even bruizend! Zondag kwam ik ´s middags aan en ben ik een klein wandelingetje gaan maken naar het Zocalo. Liep door het park Alameda waar overal activeiten gaande waren: live-muziek met danzende mensen, een acrobaat die trucjes afwisselde met break-dance, een spuitbusverver etc. Ook allerlei eetkraampjes: maiskolven op de bbknoei, perro´s caliente (hotdogs) 3 voor 10 peso, tortilla´s, suikerespinnen en nog een heleboel meer. Overal wordt er goed bedoelde rommel verkocht en ik ben me te buiten gegaan aan de illegale dvd´s die hier over de toonbank gaan voor slecht 10 peso ($1), goeie aktie! Zoals altijd is er in Mexico wel een of andere crisis gaande, ook nu weer niet anders: de ontevredenheid over de oneerlijke verkiezingsuitslag en een grote rel gaande in Oaxaca tussen onderwijzers en de gouverneur. Onze reis zou ook naar Oaxaca gaan woensdag, maar aangezien het leger net 3000 man die kant op heeft gestuurd, hebben we een kleine omleiding deze trip. Nu gaan we ipv naar Oaxaca en Techantepec naar Veracruz en Villahermosa, o well.... Ook een aantal paxen hebben het laten afweten; zou ik oorspronkelijk op stap gaan met 23, daar zijn er nu nog maar 19 van over. Morgen gaan we gezellie op City-tour me Vicky, een belgische gids, en daarna nog 18 dagen te gaan. Ik ben benieuwd! Nou tot volgende keer maar weer! Jenny

No comments: