Panama`s Paradise Reviews on Tripadvisor

Tuesday, October 24, 2006

Gelukszaadjes.... nou ja..

Zo dat was weer een aktievolle reis, eentje die ik niet snel zal vergeten, of in elk geval een aantal toestanden niet.. Zo dachten we afgelopen reis dat we wat meemaakten, toen we de rivier overstaken, maar nu hebben we echt wat te vertellen thuis! Okay, beide keren waren wel spectaculair, alleen was de spanningsopbouw en uiteindelijke climax een beetje anders. Bij groep èèn werd er flink overleg gepleegd onder de taxi-chaufs; ja - of nee, wel- en wee, wat moeten we hiermee? Uiteindelijk besloot oppertaxi-chauf Rolando op aktie over te gaan en reed als eerste achterstevoren door de rivier heen. Dit was spectaculair, en ook waar voor ons geld, want alle vijf de taxi`s kregen de kans om door de rivier te rijden. Alles ging dus ook goed. Bij groep twee besloot Rolando maar gelijk het voortouw te nemen om iedereen te laten zien hoe ze het moesten doen. Hup, auto in z`n achteruit, gas en door die rivier heen. Nog maar een klein stukje van de rivier te gaan, begint de auto was te slippen en zaten we ineens tot onze middel in het water: ¨Mijn kont word nat...¨zei Greetje! Onze tassen gingen ook kopje onder, was ik even blij dat ik voor de verandering mijn paspoort in mijn handbaggage had! Er was verder geen paniek, want was gelijk duidelijk dat de rivier niet dieper was dan tot de rand van het raam, maar arme Rolando was niet blij. Hij lag met zijn hoofd tussen zijn armen allerlei gebeden te prevelen. Uiteindelijk hebben wij de tassen uit de auto gehaald, al door de rivier wadend, en voor de taxi kwam er een tractor aan te pas. Dat was nog eens avontuur! gelukkig hebben enkele groepsgenoten foto´s en videobeelden voor ons gemaakt, dat wil ik wel eens even zien! Maargoed, ook deze reis vond ik medestanders in het zoeken naar gelukszaadjes (ojo de venado, zaadjes van een liaan-soort waarvan de mensen hier zeggen dat ze geluk brengen). Fanatiek als we waren heeft het ons per zaadje weinig opgeleverd; we zagen geen walvissen, bij het snorkelen zagen we nog amper onze eigen flippers, ik werd gebeten door een kwal etc etc. Maar het was een leuk reisje. En laat ik niet vergeten dat we ook en Quetzal gezien hebben! Yahoo, de eerste keer in mijn leven dat ik het beestje mocht aanschouwen, en wel van zo dichtbij! Jeroen, een groepsgenoot, heeft zelfs een plaatje kunnen schieten van de quetzal gapend: kans van één op een miljard of wat? Zouden het dan toch de zaadjes zijn? Hopelijk binnenkort wat foto´s ter illustratie! Ciao. Oja, ik heb trouwens mijn zaadjes al verwerkt in een mobile, met wat schelpjes erbij, is erg mooi geworden!

No comments: