Panama`s Paradise Reviews on Tripadvisor

Sunday, September 23, 2007

Als alle dagen waren zoals zondag...

Zondag! Waar ook ter wereld een heerlijke dag! Ook deze eerste zondag in Panama weer paradijselijk doorgebracht. Had een afspraakje met Papito (8) en Maritza (10) om naar het zwembad te gaan. Om 11 uur stond ik bij ze voor de deur en hebben we samen onze fietsen opgehaald bij Bocas Bicis. Door plassen heen scheurend, acthter elkaar aan racend kwamen we aan bij Playa Mango Resort. Balletjes overgooiend, liggend op de bodem, wie het snelst naar de overkant kon komen en handstandend hebben we de ochtend doorgebracht. Na de hamburgers weer vol door alle plassen heen op weg naar huis. Maritza is dinsdag jarig en ik mag ook komen om 1 uur al ze taart gaan eten. Maarre que no falla, zei Maritza (dat je het niet laat afweten!) want mijn juf zegt dat gringos altijd fallan! Oeps, stress, dindag om 1 uur taart eten!!! Hierna ben ik naar de casa van Gregory gegaan. Janine en Jahsara komen over een paar dagen weer thuis en of ik even kon helpen schoonmaken en alles klaarmaken voordat Gregory naar San Jose moet om de hele familie op te halen. Janine en ik hebben in de afgelopen periode dat ik in NL was, ook een paar dagen doorgebracht samen. Op Mystery Land hebben we elkaar met veel geluk weten te treffen en daarna hebben we bij Ruth in Adam geslapen. Lachen was het, en als echte toerisiten hebben we het Anne Frank huis bezocht. Hoogtepunt van deze dagen was zeker Amsterdam By night. Ruth was alvast naar huis gegaan en wij samen zijn toen her en der blijven hangen. Toen we naar Ruths stulpje wilde terugkeren, reed er net op dat moment een fiets-taxi voorbij! Nou kan het nog toepasselijker: de twee chicks van Bocas Bicis in een fiets-taxi in Amsterdam, of all places... por favor. Dikke lachkick gehad! Maargoed, Gregory en ik in de weer met emmers water, schoonmaakdoekjes en bezems etc. Is goed gelukt, alles spick and span! Daarna een wijntje gedronken bij Scha thuis en Twister gespeeld met Shanna (dochterjte Scha) en buurtmeisje. Me laten insmeren met after-sun, want ben gewoon verbrand! Nu net ff snel een broodje uit de oven met kaas! Morgenochtend komt hopelijk computer-nerd, want deze computer is zo vol van virsussen dat het een echte slow-ass is geworden inmidddels, een mailtje versturen duurt zomaar een kwartier. Dat kan de bedoeling niet wezen, por supuesto! En morgen moet Scha naar het vaste land dus heb ik Shanna hier gezellig over de vloer als oppas-kindje! Gaan we eieren verven, kreeg ik te horen, dus gaan we dat maar doen. Had nog even met Sander willen kletsen vandaag, maar door het tijdsverschil is er uiteindelijk niks van terecht gekomen, dusse morgen weer een kans! Voor als er nog iemand is die bij wilt kletsen, hier volgen de goedkope nummers waarop ik te bereiken ben: 0900-1919 (0,02 c/m naar vast) op 00 507 757 9986. Of op 0900- 1717 (0,05 c/m naar mobiel) op 00 507 64460787. Hoop morgen ook van Bartho te horen wat we nou gaan doen, wil graag een panamase B.V. oprichten, een S.A. genaamd. Krijg morgen ook de tekening van het perceel, dus aktie in de taxi! Zo, bijna slapen, hopelijk geen andere ongenodigde gasten vanavond... aahhh! Tot snel! Adios! Jenny

No comments: