Panama`s Paradise Reviews on Tripadvisor

Monday, September 24, 2007

Zo, mijn potje met eten staat op het vuur, nog net even de tijd om een klein beetje te vertellen over mijn dag van vandaag. Vanmorgen werd Shanna hier afgezet en ging ik een dagje babysitten. Samen op de fiets naar het dorp gereden want we zouden eieren gaan verven, hoe komt ze erop. Wij een doos eieren gekookt en geverfd, en daarna kwam het leukste. Eieren verstoppen en pasen spelen. Dus allebei een aantal keer door de tuin die eieren voor elkaar verstoppen en weer opzoeken. Ik had een eitje verstopt op het balkon van mijn vogelhuisje, volgende ronde had zij er drie in weten te proppen, die ik er geen mogelijkheid meer uitkreeg, behalve door het dakje te slopen. De laatste verstop-ronde was Shanna zo enthousiast met verstoppen dat we uiteindelijk drie eieren niet meer terug konden vinden. Tegen de middag raakte ik lichtelijk uitgespeeld en zijn we naar het strand van Saigon gegaan, nou niet echt helder water om zo maar te zeggen. Maar een beetje prikbeestjes en algen daar heeft zo´n kind geen moeite mee... Gelukkig kwam er snel versterking in de vorm van een van Shanna´s vriendinnetjes, dus hoefde ik alleen baywatch uit te hangen. Nadat de lucht onheilspellend donker werd zijn we met z´n drieen naar huis gegaan en heb ik ze met allerlei emmers water onder de douche gezet (fuckerdefuck, nog niet een keer normaal kunnen douchen sinds ik terug ben). Maar zij vonden het allang best, in de weer met flessen shampoo en douchegel en een gegiechel kwam er uit de badkamer. Daarna kwam Elvira de echte oppas de meiden ophalen en heeft ze me even geholpen al mijn zooi van mijn vlierinkje af te halen. Zat ik in een keer met een huis waarin een bom ontploft was, terwijl het net allemaal aan kant was. Dus toen ik daar net mee bezig was kwam amigo Antoney langs met een bomba om mijn huis te fumigeren (bespuiten tegen ongedierte zoals mieren, termieten, kakkerlakken en gekko´s). Die gekko´s zijn geweldig, en zijn allemaal mijn vriendjes, maar in zulke getalen kan niet de bedoeling wezen, want die schijten de hele boel onder en zonder schaamte zitten ze van je glas mee te slurpen. Dus morgenochtend heb ik ws een huis bezaaid met dode diertjes, bah. Maargoed, morgen ben ik alweer een week thuis en voel me ingeburgerd alsof ik nooit zo lang ben weggeweest. Vanavond vroeg slapen want morgen ga ik een actievolle dag tegemoed. Ben ook bekaf want ik had gisteren een beetje moeite met in slaap vallen, na dat avontuur van gisteren-nacht...

No comments: