Panama`s Paradise Reviews on Tripadvisor

Saturday, August 26, 2006

Caribisch huisje te huur!

Ja best lezertjes, jullie zien het goed! Ik wil mijn huisje verhuren voor de aankomende twee maanden dat ik straks weer op pad ben. Ik heb zowaar een oproepje gedaan op een website waar een verdwaalde toerista mij op wees, geniale uitvinding. Dit idee van deze startpagina kennen jullie in NL waarschijnlijk allemaal allang, maar voor mij was het volledig nieuw. Nu heb ik mijn blog op hun pagina enne willen zij eigenlijk ook op de mijne: www.panama.startpagina.nl En dat wil ik best want iedereen moet naar Panamà komen! Op hun prikbord heb ik gezegd foto`s van mijn stuplje te plaasten, en dat roep ik zowiezo al tijden, dus hier komt ie! Ik kan natuurlijk niet anders dan met een foto van mijn plantjes! Mijn tuintje, mijn grote trots en absolute bezigheid numero uno in Bocas. Gewoonte is waar ik ook ga nou, ik moet en zal een plantje meenemen. En het meest waar ik naar uitkijk als ik weg ben, is hoe mijn tuin erbij staat, en wat er in bloei is. Gisteren kreeg ik een verlossend telefoontje, dat mijn planten waren aangekomen. Deze had ik van de week, tot grote blijdschap, op de kop heb weten te tikken in el Valle de Anton. Ze uiteindelijk in Bocas krijgen, das een heel ander verhaal. Maargoed, ik ben dus de hele dag zoet geweest mijn nieuwe heilconia`s een plekje te geven, en de tuin opnieuw in te delen. Had ik toch een mieren-attack! Prikken dat ie kunnen... errug heftig. Nou, zoals alleen mijn trouwe fans weten, ben ik een tijdje geleden druk geweest met mijn nieuwe keuken-blokje. Uiteindelijk wil ik de andere helft van de L nog aanbouwen, maar we zijn hier in Bocas en we doen het rustig an! Tijdens mijn bezoek aan Panamà-city, heb ik ook alvast een nieuw matras op de kop getikt. Starks komen Herman en Marian en dan sta ik mijn goddelijke bedje natuurlijk aan hun af. Maarre dat doorgezakte vogelnest in de woonkamer, dat als matras moest doorgaan, dat kan voor zo`n hardwerkende princesà natuurlijk geen aanrader zijn. Dusse dat bed heb ik nu bekleed met ¨de witte stof¨ uit Mexico, en gaat vanaf heden door voor ¨the lounge¨. Daarna heb ik geprobeerd om de hele woonkamer vast te leggen, dus die ga ik nu showen. Daarbij is het belangrijk om te weten, dat mijn huis zeg maar een open ruimte is. Ik heb geen muren maar schotten, en het gedeelte van de woonkamer met de slaapkamer is afgesloten met een bamboo-rolgordijn. Ook de keuken staat in open verbinding met de woonkamer. Met de slaapkamer niet echt, want die ruimte wordt ingenomen door de badkamer die (gracias a dios) wel in meedere mate is afgesloten. Maarre als je eenmaal binnen bent, dan zou je bij wijze van spreken een rondje kunnen lopen door alle vertrekken, zonder ook maar een deur open te hoeven doen. Het paradijs waarin ik woon met zon, zee en strand, hebben me geinspireerd in de kleuren en schelpen en koralen, die je door het hele huis terugziet. Verder heb ik her en der wat sfeer-verlichting aangebracht en souvernirs van mijn reizen uitgestald. Ik ben heel erg blij met mijn huisje, het mooiste huisje waar ik ooit heb gewoond en daar waren echt wel mooie bij... (18e eeuws in Argentat, Dordogne enne in Utrecht heb ik het ook nooit slecht getroffen). Maargoed, voor de fanatiekeling die dit leest, ik krijg een punthoofd van de foto`s invoegen, die nu stuk voor stuk weigeren... dusse morgen waag ik weer een poging! Laterzzzz

2 comments:

Anonymous said...

Ziet er heel goed uit allemaal :D Heel mooi!

Anonymous said...

Yo Chica ik heb weer smakelijk moeten lachen om je stilo! Wat een perikelen allemaal, maar hey Jen, t houdt je nog steeds van de straat ja toch niet dan?!
Ik ben benieuwd en heb zin om je op te zoeken. Kweet nog niet wanneer, k ga strax met nachtbus naar Placencia, Belize. Oeioei nog nooit geweest: avontuur!
Ik moet 8 sept weer beginnen in Cancun, hou me op de hoogte van waar jij bent!
Liefs+kus, Ruth