Panama`s Paradise Reviews on Tripadvisor

Friday, August 18, 2006

Schudden met die kont.....

Zo, na een paar dagen optimaal genoten te hebben van mijn huisje, en dan vooral van binnen, begonnen de muren toch wat op me af te komen. Regen en nog eens regen, er kwam geen einde aan! Had het plan om deze drie weken een kleine vakantie te ondernemen met mijn amigo-landgenoot Vincent. Belt ie me maandag op en zegt ie dat ie op het punt staat vervroegd naar Panamà te vertrekken, want die spinnenbeet van vier dagen daarvoor begon nou toch wel verdacht veel pijn te doen... Ik vond al dat ie er wat makkelijk mee omging. Laat ik het zo stellen, als ik zulke helse pijnen zou doorstaan, en met zo`n dikke duitse braadworst-vinger zou rondlopen, dan had ik me al tien keer bedacht om eindelijk eens gebruik te maken van mijn verzekering die ik braaf elke maand betaal en nog nooit heb hoeven gebruiken. Dusse Vincent vertrok en ligt nou in een blinblin-ziekenhuis, vlak naast een prima winkelcentrum, waar niks mis mee is voor de bezoekers, hehehe. Dusse in Bocas probeerde ik mij staande te houden in de regen, en was ik druk in de weer met een andere lokatie te vinden voor mijn fietsen, dat blok aan mijn been. Nou, Jonathan, dat ventje dat mijn fietsen verhuurd, woont in een huisje dat ik huur. Dat huisje staat schuin naast de Pargo Rojo en doordat het lot ervoor leeg staat, heeft het open zicht op de hoofdstraat. Ik ben nu overeen gekomen met de huiseigenaar, dat ik een klein schuurtje naast het huisje mag bouwen, voor $20 per maand extra! Goede deal! En nu heb ik ook Jonathan zo ver dat hij de fietsen van mij gaat leasen voor een X bedrag per dag, wat een hoop gezeur zou moeten schelen. Nou ja, ik knijp mezelf pas in mijn handjes als het contract ondertekent is, maar in elk geval ben ik nu verlost van die Pargo Rojo, een hele opluchting! Maargoed, mijn klusjesman is nog een paar dagen druk met een andere klus, dus dat schuurtje moet nog ff wachten. En toen belde Vincent mij dinsdag op, en hij had zo`n pijn dat ie moest huilen en toen dacht ik: ¨Ik ga gewoon! Als ik daar zou liggen, moederziel alleen, dan wil ik ook graag hebben dat iemand me komt bezoeken!¨ Dusse dat gaf mij extra reden om dan nu maar de benen te nemen en een paar dagen in de city te spenden. Maar wat te doen als je niet bulkt van het geld en Panama bijna in de eerste plaats bekend staat als Shoppers-Paradise? Dusse wat zijn de andere grote voordelen van de stad? The Gym, een fenomeen dat we in Bocas niet kennen! Nu kwam Vincents dokter langs om zijn hand schoon te maken, en ware het niet dat hij daarna naar de sportschool zou gaan. Hij bellen en wist me te vertellen dat ik met hem mee kon komen en een abonnoment kon krijgen voor $36, voor 15 dagen. Pakken dus die deal! En die sportscholen hier zijn ook niet van gisteren. Zo blitst heb ik ze in NL of de VS in elk geval niet gezien. Elke loopband, stepsapparaat en fiets heeft er een flatscreen-tv voor hangen met DirectTv... das nog eens andere koffie. En ze hebben klassen van yoga, tae-bo, steps etc etc. Dus afgelopen drie dagen heb ik me lopen uitsloven in de ¨Powerclub¨. Enne dacht je wat, stonden we te zweten in een klasje van aerobics, hoor ik ineens: ¨Boomboomboom, schudden met die kont, van links naar recht...... Nou, en dat heb ik gedaan hoor, met een glimlach van oor tot oor! Ik ben gek van deze stad. Volgend jaar, let op mijn woorden, ga ik een woninig-ruil aan voor 2 maanden! Wanneer is het ook alweer regentijd in Bocas?

No comments: