Panama`s Paradise Reviews on Tripadvisor

Monday, November 20, 2006

Mexico, mexihihicòòòòò

Heerlijk, wat ben ik uitgerust de afgelopen dagen in Mexico-stad! Ik had grootsts plannen, maar daar is bar-weinig van terecht gekomen. Ik heb het lekker lui aan gedaan, met de grootste inspanning zo ongeveer de straat oversteken op weg naar het internet, en meest opwindende gebeurtenis mijn fantastische aankopen op Ebay. Wat een geweldige uitvinding, geen gezweet meer in pashokjes met veelal teleurstellend resultaat, gewoon met een meetlint achter de computer en ¨Nu kopen!¨. Ik heb natuurlijk ook nog wel een heel klein beetje actie ondernomen. Ik keek op een avond een mexicaanse fim: ¨Amarte duele¨, een modern liefdes verhaal over een rijk meisje en (ja je raadt het reeds) een jongen uit een armer milieu. Net als een van de vele legendes over de onmogelijke liefde tussen een indiaanse prinses die verliefd werd op de prins van een rivaliderende stam, maar dan in de tijd van nu, zeg maar. Maargoed, deze twee tortelduifjes ontmoetten elkaar in een groot winkelcentrum, Plaza santa Fe, dus zat ik daar rechtop in bed: ¨Daar moet ik heen!¨ Dus ik stapte `s morgens vol goede moed naar de bushalte, waar het een grote puinhoop is omdat ze de waterleidingen aan het nakijken zijn, dus de straat ligt overal open. Op een plek hadden ze nieuw cement gestort, maar op z`n ¨manaña manaña¨, stond dat nergens aangegeven. Dus vanuit mijn ooghoek zie ik ineens een man tot aan zijn knieen wegzakken in het natte cement, om zichzelf te bevrijden nog snel drie passen zettend. Ik had het niet meer, als je het ziet in een film dan is het flauw, maar in real life is het een absolute dijenkletser. Allerlei toeschouwers schoten te hulp met hem dingen aan te bieden om het cement van zijn schoenen, broek en sokken af te halen, maar hij zat er zo verslagen bij, met zijn hoofd schuddend en verwensingen prevelend. Nog nalachend stapte ik in een overvol busje, die steeds voller werd, zodat de mensen niet meer voorin konden opstappen. Alle mensen die achter instapten, gaven gewoon hun 2 peso door, die vervolgens door minstens 7 handen ging, en via dezelfde weg kwam hun kaartje terug. Probeer dat maar eens in Nederland, of niet? En alsof dit nog niet genoeg avontuur was, in een busritje naar het winkelcentrum, scheuren we met de bus langs rijen mannen in onderbroek, en vervolgens rijen naakte vrouwen! Die mexicanen hebben altijd wel wat te demonstreren! Niet zo verwonderlijk, want de meeste mexcicanen worden uitgebuit waar ze bijstaan. Maargoed, door al die drukte in de bus kon ik niet zien wat er aan de hand was, al lijkt de boodschap me duidelijk: Wij worden uitgekleed!Jammer dat ik geen camera heb, zeg! Maargoed, vanmiddag maar eens naar het vliegveld om 30 popelende Foxers op te halen! Kan haast niet wachten..... Ciao!

No comments: