Panama`s Paradise Reviews on Tripadvisor

Friday, November 04, 2005

Ere-gast in San Cristobal!

Zo, inmiddels zit ik weer in Oaxaca en ben ik ongeveer op de helft van mijn reis-marathon. Na die te gekke single-reis, merk ik dat ik ergens teveel energie heb verbruikt en dat ik zo langzamerhand een beetje moe begin te worden. Gelukkig blijven we hier twee nachten en we zijn alweer bijna in Acapulco, waar ik lekker met mijn voeten in het zand kan ploffen, heerlijk! Maarre wat een geweldige onderbreking van mijn reis had ik in San Cristobal. Toen we aankwamen in het hotel lag er in de receptie al een briefje met een bekend handschrift voor me klaar: ¨Ik heb een massage, zie je later!¨. Ik moest nog als een pijl uit een boog achter mijn gids voor morgen aan, want die had nog niet bevestigd dat hij met ons mee zou gaan. Toen ik terugkwam was de sleutel al afgehaald, en toen ik aanklopte op de kamer, werd er opengedaan door..... Ruth!!! Ruth is namelijk een maand op vakantie in Guatamala en we hadden besloten dat we elkaar zouden treffen in San Cristobal, wat we drie jaar geleden hadden misgelopen. Drie jaar geleden rolden we namelijk na een hachtelijk avontuur in Oaxaca uit de bus in dit plaatsje, maar we hadden al kaartjes voor de bus naar Palenque. Toen we even rondliepen in San Cristobal vernamen we snel dat we een fout hadden begaan, hier zouden we namelijk met gemak een tijdje hebben kunnen toeven. O well, als je aan het reizen bent dan moet je keuzes maken, en zo zie je maar weer, geduld is een schone zaak! Dusse die avond zijn we met de groep gaan eten en daarna hebben we in het hotel nog een tijdje liggen kletsen en blauwbekken, zo koud was het! Volgende dag zijn we naar de twee indianen-dorpjes gegaan met de groep, en de middag hadden we vrij om samen door het stadje te slenteren en in de kroeg te hangen! Het was zo gezellig, fijn om weer even samen te zijn! En het leukste komt nog: Ruth heeft et plan gevat om in aug of sept in Guatamal te gaan wonen! Dat goede vooruitzichten, zou zo fijn zijn om een vriendin in de buurt te hebben! Maar aan alles komt een eind, dus moesten we naar twee dagen weer afscheid nemen. Nou ja, we`ll see each other soon!

5 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Ha die Jenny,
Wat een vage commentaren allemaal. Je ziet er erg charmant uit moet ik zeggen met die modder op je gezicht :-) niet meer er afhalen denk ik zo.
Groeten Robin

Anonymous said...

Liefste vriendin!
Het was echt super! Ik vond het erg leuk om weer met je te kunnen kletsen, ja over al die dingen die zo belangrijk zijn: leven......mannen, sjongejonge! En fijn ook dat ik wat afleiding voor jou was. Beetje jammer inderdaad van die winterse temperaturen, ik was donderdag gewoon een beetje ziekig!
Maar nu weer in NL en die temperaturen zijn de dagelijkse gang van zaken, wel wat opgeleukt door een zonnetje!
Dikke XX, Ruth

Anonymous said...

Hoi Jenny, het is behoorlijk lastig om je te bellen. Naar je mobiel lukt al helemaal niet en naar Parjo Rojo heb ik klaarblijkelijk niet het goede nummer van.

adios, tu madre