Panama`s Paradise Reviews on Tripadvisor

Monday, August 23, 2004

Leven op een bounty-eiland

Hallo allemaal! Er zijn van die mensen die al het geluk hebben dat zij zich wensen kunnen. Ikzelf ben nooit een grote pechvogel geweest en begin me er steeds meer bewust van te raken dat ik misschien wel echt zo eentje ben die voor het geluk geboren is. Sinds bijna twee jaar woon ik inmiddels in Bocas del Toro. Vanaf de eerste dag was het voor mij liefde op het eerste gezicht. Het voelde als thuiskomen, bestemming bereikt, destiny... Voor mij was het als een droom die uitkwam. Ik was klaar met mijn jaar werken in de verenigde staten en ging samen met mijn lieve vriendin Ruth drie maanden reizen van Mexico-city naar Panama-city. Na deze drie maanden zou zij terug vliegen vanuit Panama, en ik had bedacht dat ik onderweg een bestemming zou vinden waar ik na haar vertrek zou terugkeren en een tijdje zou gaan werken en wonen. Samen hadden we een geweldige reis en hebben we enorm veel mooie en leuke plekken aangedaan. Maar er was er nog geen een bij die me volledig aansprak. Begon me al bijna zorgen te maken, wie weet was Centraal Amerika toch niet opgenomen in mijn levensplan. Maar gelukkig, op de valreep, net voor Oud en Nieuw, overtuigde mijn vriendin mij en vertrokken we naar Bocas in Panama. En here I was... dit was de plek waar ik wilde zijn! Hier viel alles voor mij samen, ik vond een baantje en een plek om te wonen. Uiteindelijk heb ik een aantal ¨carriere-sprongen¨ gemaakt op Bocas en heb op verschillende plekken gewoond. Van alles heb ik een hoop geleerd en een stapel herinneringen opgeslagen, zowel leuk als ietsje minder. Inmiddels zijn we dan dus alweer bijna twee jaar verder en nu heb ik echt de juiste combinatie te pakken. Mijn vrije tijd breng ik door op Bocas, en werken doe ik nu als reisleidster in Costa Rica, Nicaragua en Panama!! Nou, als dat niet te mooi om waar te zijn is! Ciao! Jenny

3 comments:

Anonymous said...

Hallo Jenny,

leuk om even wat van je te lezen, het gaat dus goed met je. In december gaan we weer op reis, we komen helaas niet in de buurt anders zouden we je even komen opzoeken. Via San Francisco gaan we naar Hawai (marathon lopen) en dan verder de werled rond. Misschien volgend jaar eens naar Panama of Nigaragua. We houden je wel op de hoogte en misschien kan je op onze site nog nieuws vinden, alhoewel we hem niet echt goed bijhouden. Groeten van Eric en Ria uit Soest (Costa Rica 2003)

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

dag lieve meid, ik vind het reuze knap van je hoor, en fijn dat neef Pim je van zover behulpzaam kon zijn. Ik houd van je, dag lieverd, je moeder Susan