Panama`s Paradise Reviews on Tripadvisor

Saturday, March 27, 2010

Jeetje, wat een tijd geleden dat ik een stukje heb geschreven, waar dan ook.... Laatste keer dat ik de weg terug gevonden had, was toen Saigoncito 7 nog nieuw was... Inmiddels is dit huisje al lang en breed klaar en al meerdere malen verhuurd. Al die houten huisjes vergen een boel onderhoud, daar ben ik inmiddels achter. Afgelopen maand ben ik bezig geweest met een opknap beurt aan Saigoncito 1, mijn oude huisje. Aan dit huisje moest van alles gebeuren, en nog steeds. Maar deze ronde hebben we kozijnen getimmerd, zodat het er net allemaal een stukje beter uitziet. En aangezien ik ooit, jaren geleden de kleuren blauw en geel gekozen had, was het nu echt tijd voor een frisse vervanging. Wat een toeval dat er nog een pot groene verf over was van Saigoncito 7. Dat maakte de beslissing een stuk gemakkelijker. Saigoncito 1 is het enige huisje dat volledig op zichzelf staat. Met de reserveringen ben ik erachter gekomen dat veel mensen (voornamelijk romantische stelletjes) om dit huisje vragen, dus was het noodzakelijk om hier wat extra aandacht aan te schenken. Op dit moment is het huisje verhuurd voor een maand, dus ik was net op tijd klaar. Wat mij betreft is Saigoncito 7 de mooiste van het stelletje. De kleuren: roze en groen geven enorme energie af, en de complimenten zijn dan ook niet van de lucht. Dit huisje heeft twee slaapkamers, een woonkamer, keuken en een balkon zowel voor als achter het huis. Perfect voor families of vrienden. Ikzelf woon naast Saigoncito 7. In het enige huisje dat nog niet is opgeknapt. En dat zal nog wel even op zich laten wachten. Nu alle verbouwingen voor zover weer verleden tijd zijn, stop ik nu mijn aandacht in de fietsen. Dit bedrijfje loopt, maar kost vooral veel in personeel. We hadden twee jongens in dienst, maar dit bleek uit de cijfers te veel van het goede te zijn. Wat erop neer komt dat ik nu ook enkele uren per dag fietsen sta te verhuren. In Panama hebben de fietsen nummerborden. Inmiddels hebben we 50 fietsen, en dat brengt nogal wat organistaie met zich mee. Vanmiddag heb ik samen met een computernerd de nieuwe nummerborden van Bocas Bicis ontworpen. Naats de officiele nummerborden van 2010, gaan we ook BOCAS BICIS nummerborden op de fietsen aanbrengen. Alleen nog een questie van het logo afdrukken op stickers en ... ziet onze business er ineens heel professioneel uit! We hebben hier net Semana Santa achter de rug, Pasen, zoals dat in Nederland heet. Nu komen we in het Low Season terecht. Afgelopen weken ben ik druk bezig geweest om Panama`s Paradise op elke vacation rental site in te schrijven. Inmiddels hebben we op www.tripadvisor.com al 23 reviews staan. Maar www.zoover.nl is nog een beetje karig, met 1 review. Dus hierbij vraag ik aan iedereen die mij bezocht heeft hier in Bocas, een review achter te laten op Zoover... Blijkbaar heb ik zelf de kracht van deze blog onderschat, want eens in de zoveel tijd krijg ik een mailje van iemand (onbekende) om te vragen of ik nog leef en hoe het gaat met de business. Plus: meedere reserveringen zijn uit deze blog voortgekomen. Dus: vanaf nu weer elke maand braaf een stukje tekst vanuit Panama`s Paradise. Wat te realiseren valt, want ik heb sinds een maand weer een computer thuis! Heerlijkheid!

1 comment:

Anne said...

Wow, wat een aparte kozijnen! Hele frisse en leuke kleuren! :)